یک دیگ بخار یک کانتینر چدن یا فولادی است که برای تبدیل آب به بخار برای برنامه های مختلف گرمایش طراحی شده یا برای تبدیل موتور بخار طراحی شده است.

آب در مخزن یک دیگ بخار بخار ذخیره می شود و توسط گاز طبیعی، پروپان، ذغال سنگ یا یک عنصر الکتریکی گرم می شود. هنگامی که آب به بخار تبدیل می شود، آن را در یک مخزن خالی به نام گنبد جمع آوری می شود. دیگ بخار به طور مداوم در سطوح گنبد و فشار در صعود بالاتر و بالاتر جمع آوری می شود. هنگامی که فشار به سطح مورد نظر می رسد، بخار از طریق یک شیر آزاد می شود تا از طریق لوله ها و اطراف خانه سفر کند. بخار از طریق یک سری از واحدهای رادیاتور مختلف حرکت می کند تا زمانی که انرژی گرما کافی در نهایت از دست رفته و دوباره به آب برگردد و دوباره به دیگ بخار شود تا دوباره گرم شود.
دیگ بخار نیاز به یک پمپ الکتریکی برای عملیات ندارد و به این معنی است که هیچ برق لازم برای سیستم گرمایش بخار برای عملکرد، بر خلاف زمانی که شما یک بخاری دیگ الکتریکی جدید نصب کنید. فشار بخار برای تولید حرکت از طریق سیستم استفاده می شود.
سیستم های دیگ بخار دارای مجموعه ای از تله ها در هر یک از رادیاتور هستند تا به کاهش فشار بیش از حد کمک کنند. این تله ها هر شش سال یا هر شش سال را شکست می دهند و باید با دقت حفظ شوند تا تا آن زمان آنها را به درستی کار کنند. مراقبت از تله های دیگ بخار کمک می کند تا سیستم های بخار را تمیز و کار کند، اما این کار بسیار زیادی است. شما باید سطوح آب را بررسی کنید و به صورت دوره ای بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که سوپاپ اصلی فشار اصلی در جهت کار است. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سیستم دیگ بخار را خدمت می کنید، مهم است که یک تکنسین واجد شرایط پیدا کنید. تعمیر و نگهداری منظم و خدمات سالانه کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سیستم فروش دیگ بخار شما زمان و زمان گرما قابل اعتماد و کارآمد را فراهم می کند.