بر خلاف دیگ های آب گرم و سیستم های گرمایشی که اغلب به طور معمول استفاده می شود، سیستم های دیگ بخار در فشارهای و درجه حرارت بسیار بالاتر نگهداری می شوند و آنها را خطرناک تر می کند. نه تنها سیستم های بیشتر از خطر سوختگی از آنجا که درجه حرارت بسیار بالا است، اما همیشه خطر انفجار از تمام فشار ساخته شده است. مجموعه ای از سفینه های شکست خورده در هر سیستم گرمایش دیگ بخار گنجانده شده است، اما اگر مسئله با یک یا چند این سیستم رخ دهد، مشکلات جدی می تواند رخ دهد. این ممکن است شرط بندی بهتر برای شما برای بررسی هزینه های نصب یک دیگ بخار گاز جدید به عنوان یک گزینه بهتر برای خانه شما باشد.

محدودیتی وجود دارد که چگونه درجه حرارت سیستم های آب گرم می تواند به دلیل اینکه شما بیش از حد بالا می روید، بخار می شود. از سوی دیگر سیستم های بخار خیلی محدود نیستند، زیرا دیگ بخار باقی می ماند بدون توجه به اینکه چقدر داغ آن را دریافت می کنید. بسیاری از سیستم های بخار در دمای بسیار بالاتر از سیستم های آب گرم عمل می کنند. دیگ بخار می تواند گرما بیشتری را از رادیاتور به رادیاتور حمل کند و خروجی دمای بالاتر را با یک رادیاتور کوچکتر به طور کلی به دست آورد. رادیاتورهای آب گرم باید به اندازه کافی گرما به اندازه کافی گرم شوند.
بسیاری از مردم تصمیم می گیرند از یک سیستم گرمایش دیگ بخار به نفع یک سیستم آب گرم حرکت کنند. این به نظر می رسد یک حرکت خوب از آنجا که مزایای بسیاری از سیستم های آب گرم وجود دارد، اما در اکثر موارد، اتلاف پول است. در مواردی که شما قادر به نصب دیگ بخار بخار نیستید، ممکن است به یک نصب دیگ بخار روغن برای نیازهای گرمایش خانگی خود مراجعه کنید که نیازی به خط اصلی گاز شما نیست.