دیگ های بخار فشار متوسط را می توان در هر جایی که به بخار و دمای فرآیند تا 400 درجه فارنهایت نیاز است استفاده کرد. بویلرهای زاگرس در فشارها و دماهای بسیار بالاتر از مدل های CES که به 135 psig و 359 درجه فارنهایت محدود می شود، بخار تولید می کنند.

بویلرهای زاگرس برای عملیات آماده به کار که نیاز به بخار در مناطق دورافتاده یک کارخانه صنعتی دارند که ممکن است باعث تلفات بیش از حد لوله یا هزینه های گران لوله کشی برای تامین از منبع بخار مرکزی شود، ایده آل هستند. آنها برای دوره های خارج از فصل که بخار برای فرآیندهای بحرانی زمانی که دیگ اصلی خاموش است، مورد نیاز است، ایده آل هستند.
دیگ‌های بخار گاهی اوقات صداهای مختلفی تولید می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که باید صدا ایجاد کنند. یک دیگ بخار به درستی نصب و نگهداری می شود در واقع باید یک سیستم بی صدا باشد. صدای چکش آب یک مسئله رایج در دیگ های بخار است، اما چکش آب چگونه اتفاق می افتد؟
هر زمان که بخار و آب یک لوله را اشغال کنند، مقدار فضای موجود کاهش می یابد و زمانی که اندازه لوله را کاهش می دهیم، سرعت حرکت بخار افزایش می یابد. افزایش سرعت بخار باعث می شود که آب توسط بخار گرفته شود و در نهایت یک راب آب در لوله ایجاد شود. بخار به ایجاد فشار در پشت راب ادامه می دهد تا زمانی که فشار کافی برای شلیک راب به پایین دست داشته باشد.
چکش آب اینگونه ساخته می شود، اما چه چیزی باعث می شود این اتفاق در سیستم بخار رخ دهد؟ در اینجا دلایل رایجی وجود دارد که قیمت دیگ بخار ممکن است با چکش آب مواجه شود.