دیگ بخار احتراق سیال تحت فشار در این دیگ بخار یک کمپرسور پیش نویس هوای اجباری را تأمین می کند و احتراق یک کشتی فشار است. میزان انتشار گرما در تخت متناسب با فشار تختخواب است و از این رو از یک تخت عمیق برای استخراج مقدار زیادی گرما استفاده می شود. این باعث افزایش راندمان احتراق و جذب دی اکسید گوگرد در بستر می شود. بخار در دو بسته لوله ، یکی در تخت و دیگری بالاتر از آن تولید می شود. گازهای دودکش داغ یک توربین گازی تولید کننده برق را هدایت می کنند. از سیستم دیگ بخار می توان برای تولید همبستگی (بخار و برق) یا تولید انرژی چرخه ترکیبی استفاده کرد. عملکرد چرخه ترکیبی (توربین گازی و توربین بخار) راندمان تبدیل کلی را 5 تا 8 ٪ بهبود می بخشد.

دیگ بخار زباله هر جا که گرمای زباله در دماهای متوسط ​​یا زیاد در دسترس باشد ، یک دیگ بخار زباله برای تولید بخار از نظر اقتصادی نصب می شود. بخار ممکن است در یک مجموعه و قدرت تولید کننده توربین بخار و قدرت تولید شده از آن کاهش یابد. این ماده به طور گسترده در بازیابی گرما از گازهای اگزوز استفاده می شود.
این وب سایت برای کار به کوکی های خاصی نیاز دارد و از کوکی های دیگر برای کمک به شما در داشتن بهترین تجربه در هنگام سایت استفاده می کند.
دیگ بخار یک ظرف چدن یا فولادی است که برای تبدیل آب به بخار برای کاربردهای مختلف گرمایش یا تبدیل موتور بخار طراحی شده است.
آب در مخزن دیگ بخار ذخیره می شود و توسط گاز طبیعی ، پروپان ، زغال سنگ یا یک عنصر برقی گرم می شود. پس از تبدیل آب به بخار ، در یک مخزن خالی به نام گنبد جمع می شود. بخار به طور مداوم در سطح گنبد و فشار در صعود بالاتر و بالاتر جمع می شود. هنگامی که فشار به سطح مطلوب می رسد ، بخار از طریق دریچه ای آزاد می شود تا از طریق لوله ها و اطراف خانه حرکت کند. بخار از طریق یک سری از واحدهای مختلف رادیاتور حرکت می کند تا سرانجام انرژی گرما کافی از بین برود و یک بار دیگر به آب برگردد و دوباره به سمت دیگ بخار شود تا یک بار دیگر گرم شود.